Leveringskostnader
Prisene gjelder levering på bakkeplan uten innbæring. Levering skjer på dagtid (mellom kl 9 og 15).
Pris for levering gjelder kun fastland og øyer med bro- og veiforbindelse. For levering til øyer der man må benytte seg av en fergeforbindelse vil foregå mot ekstra kostnad.
Fraktkostnad for småmøbler som kan sender i Posten (møbler under 35 kg) kan i noen tilfeller være lavere enn oppgitt. Dette får du beskjed om og mulighet til å benytte deg av det om du ønsker det.
Store bestillinger og/eller møbler av stor volum kan forårsake høyre fraktkostnader enn oppgitt. I slike tilfeller vil du bli kontaktet av oss og informert om dette. Om du ikke er fornøyd med fraktprisen, kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.
Leveringsmåte
Hentes selv
Alle varer kan hentes kostnadsfritt fra vårt lager i Askim.
Hjemlevering
Vi leverer varer over hele landet. Levering skjer på dagtid (mellom kl 9 og 15). Leveringstidspunkt avtales på forhånd. For at varene blir utlevert, må betalingen skje på forhånd eller ved levering (se 2.2 Betaling). Om ikke dette blir oppfylt, må kunden betale for både ordinær og ekstraordinær levering.
Ved levering av små pakker, f.eks. salongbord, soler og andre mindre varer med vekt opptil 35 kg, trengs det kun en person. Større varer som seksjoner, kommoder, garderobeskap og sofaer, to personer er nødvendig p stedet. Sjåføren er til hjelp etter forespørsel. Fraktpris gjelder kun levering på bakkeplan, så langt veien er fremkommelig. Dersom det ikke er en fremkommelig vei til huset, blir varene levert så lang det lar seg gjøre. Gi oss i forkant relevant informasjon om vei. Varene bæres IKKE inn.
Avbestilling og endring av levering
Avbestilling og vesentlig endring av levering må skje senest to dager før den avtalte leveringen. Om levering ikke kan gjennomføres av hinder på leveringssted eller at avbestillingen/endringen skjer senere enn to dager før den avtalte leveringen, kan du bli belastet gebyr, som utgjør maksimalt den ordinære leveringskostnaden.
Bekreftelse på avtalt leveringstidspunkt
Det må foreligge en skriftlig bekreftelse på avtalt leveringstidspunkt. Dersom en slik bekreftelse mangler, blir ikke varene levert.
Ordre som ikke hentes
For uavhentede pakker vil du få en faktura på avtalt fraktkostnad. Dette er for å dekke eventuelle kostnader ved retur.
Transportrisiko
Vi står for transportrisikoen, dvs. risikoen fra at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Vi besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert, kommer vi til å ordne feilen kostnadsfritt. Selv om vi står for transportrisikoen, er du fortsatt ansvarlig for å informere oss hvis en skade har oppstått.