Kampanjer
Hengende vitrineskap ARCO D hvit
Hengende vitrineskap ARCO D hvit

kr 1 494,00

PRIS FØR: kr 2 490,00

stk
Vitrineskap ARCO B hvit
Vitrineskap ARCO B hvit

kr 2 952,00

PRIS FØR: kr 3 690,00

stk
Hylle FLO FO11
Hylle FLO FO11

kr 552,00

PRIS FØR: kr 690,00

stk
Spisebord MADISON 92
Spisebord MADISON 92

kr 4 794,00

PRIS FØR: kr 7 990,00

stk
Tv-benk DELOS 41 betong
Tv-benk DELOS 41 betong

kr 2 312,00

PRIS FØR: kr 2 890,00

stk
Speil ANGELO
Speil ANGELO

kr 2 093,00

PRIS FØR: kr 2 990,00

stk
Skjenk FLO FO3
Skjenk FLO FO3

kr 1 992,00

PRIS FØR: kr 2 490,00

stk
Vitrineskap TALINA 42 pine
Vitrineskap TALINA 42 pine

kr 2 443,00

PRIS FØR: kr 3 490,00

stk
Skjenk FLO FO4
Skjenk FLO FO4

kr 2 872,00

PRIS FØR: kr 3 590,00

stk
Skjenk DELOS 46 betong
Skjenk DELOS 46 betong

kr 3 192,00

PRIS FØR: kr 3 990,00

stk
Salgsbetingelser

1. Bestilling
2. Pris og betaling
3. Levering
4. Montering
5. Garanti
6. Forsinkelse
7. Reklamasjon/skade/mangel
8. Avbestilling
9. Angrerett
10. Personlige opplysninger
11. Cookies
12. Øvrig
13. Kontakt

1. Bestilling

1.1 Bestilling via vår hjemmeside

Ved bestilling gjelder avtalen først når vi har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelse genereres automatisk av vår database uten manuelt tilsyn. Bestillingen blir videre behandlet manuelt av oss. Ved feil eller mangel i bl.a. personopplysning, pris, levering etc. tar vi kontakt med deg. Vi forbeholder oss retten til å korrigere bestillingen i ettertid. Om du ikke er fornøyd med våre korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig, kan du selvsagt velge å kansellere din ordre. 

Salget anses ikke som fjernsalg når bestillingen skjer via vår nettside, men salget (betaling og henting) skjer i vår butikk. I slike tilfeller faller retten til å angre bort.

1.2 Bestilling av skreddersydde produkter.

Angrerett gjelder ikke ved kjøp av produkter som er spesiallaget ut ifra dine valg, som sofaer, skreddersydde senger og stoler. Disse må bestilles i vår butikk, ikke via nettsiden, e-post eller over telefon, med mindre annet av avtalt på forhånd. Dette er for å sikre oss at kunden kan være sikker på materiale og fargen De velger. Bestillinger tatt via nettsiden, e-post eller over telefoner gjort på kundens eget ansvar.

2. Pris og betaling

2.1 Pris

Priser er inkl. mva. Ev. frakt og montering kommer i tillegg.

2.2 Betaling

Betaling må skje før varene blir utlevert. Velger du å hente varene selv fra vårt lager, betaler du ved henting.

Dersom varene leveres med en av våre sjåfører, må betaling skje senest ved levering. Våre sjåfører har med seg bankterminal, slik at du kan betale med kort. Vi tar dessverre ikke kredittkort.

Dersom varene sendes med Posten/Bring eller en annen transportør, sender vi deg faktura og betalingen må skje før vi senger varer fra vårt lager. 

2.3 Betalingsmåte

Bankkort/kontant - ved henting i butikk eller hjemlevering av en av våre sjåfører.
Faktura (forhåndsbetaling) - ved sending med Posten/Bring eller annen transportør

3. Levering

3.1 Leveringskostnader

Levering til postnummer 0000-1999 (pris fra) kr 500
Levering til postnummer 2000-3999 (pris fra) kr 800
Levering til postnummer 4000-5999 (pris fra) kr 1 000
Levering til postnummer 7000-7999 (pris fra) kr 1 200
Levering til postnummer 6000-6999 (pris fra) kr 1 500
Levering til postnummer 8000-9999 (pris fra) kr 1 800

Prisene gjelder levering på bakkeplan uten innbæring. Levering skjer på dagtid (mellom kl 9 og 15).

Pris for levering gjelder kun fastland og øyer med bro- og veiforbindelse. For levering til øyer der man må benytte seg av en fergeforbindelse vil foregå mot ekstra kostnad.

Fraktkostnad for småmøbler som kan sender i Posten (møbler under 35 kg) kan i noen tilfeller være lavere enn oppgitt. Dette får du beskjed om og mulighet til å benytte deg av det om du ønsker det.

Store bestillinger og/eller møbler av stor volum kan forårsake høyre fraktkostnader enn oppgitt. I slike tilfeller vil du bli kontaktet av oss og informert om dette. Om du ikke er fornøyd med fraktprisen, kan du selvsagt velge å kansellere din ordre. 

3.2 Leveringsmåte

Hentes selv
Alle varer kan hentes kostnadsfritt fra vårt lager i Askim.

Hjemlevering
Vi leverer varer over hele landet. Levering skjer på dagtid (mellom kl 9 og 15). Leveringstidspunkt avtales på forhånd. For at varene blir utlevert, må betalingen skje på forhånd eller ved levering (se 2.2 Betaling). Om ikke dette blir oppfylt, må kunden betale for både ordinær og ekstraordinær levering.

Ved levering av små pakker, f.eks. salongbord, soler og andre mindre varer med vekt opptil 35 kg, trengs det kun en person. Større varer som seksjoner, kommoder, garderobeskap og sofaer, to personer er nødvendig p stedet. Sjåføren er til hjelp etter forespørsel. Fraktpris gjelder kun levering på bakkeplan, så langt veien er fremkommelig. Dersom det ikke er en fremkommelig vei til huset, blir varene levert så lang det lar seg gjøre. Gi oss i forkant relevant informasjon om vei. Varene bæres IKKE inn.

3.3 Avbestilling og endring av levering

Avbestilling og vesentlig endring av levering må skje senest to dager før den avtalte leveringen. Om levering ikke kan gjennomføres av hinder på leveringssted eller at avbestillingen/endringen skjer senere enn to dager før den avtalte leveringen, kan du bli belastet gebyr, som utgjør maksimalt den ordinære leveringskostnaden.

3.4 Bekreftelse på avtalt leveringstidspunkt

Det må foreligge en skriftlig bekreftelse på avtalt leveringstidspunkt. Dersom en slik bekreftelse mangler, blir ikke varene levert.

3.5 Ordre som ikke hentes

For uavhentede pakker vil du få en faktura på avtalt fraktkostnad. Dette er for å dekke eventuelle kostnader ved retur.

3.6 Transportrisiko

Vi står for transportrisikoen, dvs. risikoen fra at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Vi besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert, kommer vi til å ordne feilen kostnadsfritt. Selv om vi står for transportrisikoen, er du fortsatt ansvarlig for å informere oss hvis en skade har oppstått (se 7.4).

4. Montering

De fleste møbler kommer flatpakket og krever montering. Ønsker du at vi monterer møbler for deg, må dette avtales på forhånd. Prisen for montering kommer i tillegg. Ta kontakt med oss ang. pris. Montering gjelder IKKE oppheng på veggen. Det må kunden ordne på egen hånd. Vi er behjelpelig med valg av riktige festemidler.

5. Garanti

Garanti gjelder i 2 år fra du har mottatt varen. Om feil som oppstår i løpet av denne perioden, må du opplyse oss om dette umiddelbart og senest innen en uke fra feilen har blitt oppdaget.

6. Forsinkelse

6.1 Forsinkelse

Om det oppstår forsinkelse med leveransen, får du beskjed om det over telefon eller via e-post. Vi gjør alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling innen angitt leveringstid.

6.2 Erstatningsvare

Om en vare du har bestilt er forsinket, har du krav på en erstatningsvare eller låneprodukt, inntil din vare blir levert.

6.3 Prisavslag ved forsinkelse

Velger du å vente uten å få en låneprodukt, har du rett til prisavslag ved forsinkelse.

6.4 Tilleggsfrist ved forsinkelse

Dersom varen du har bestilt ikke blir levert til tide, kan du stille krav for å få den levert innen tilleggsfrist angitt av deg. Tilleggsfristen må være rimelig for oppfyllelse.

6.5 Heving ved forsinkelse

Dersom varen ikke blir levert innen tilleggsfristen, har du som kunde har rett til å heve kjøpet.

Her du ikke stilt krav om tilleggsfrist, kan du ikke kreve heving av kjøpet omgående, men mindre det foreligger en skriftlig avtale at den ordinære leveringsfristen må overholdes av særlige grunn. Avtalen må skje senest dagen bestillingen er mottatt.

7. Reklamasjon/skade/mangel

7.1 Reklamasjon 

Ved kjøp som privat person gjelder det 5 års reklamasjonsrett, regulert etter forbrukerkjøpsloven. 

Reklamasjonsrett ved næringskjøp er 2 år og er regulert etter kjøpsloven.

ALT REKLAMASJON SKAL VÆRE MELDT IFRA OG DOKUMENTERT SKRIFTLIG FØR VARENE EV. MONTERES!

7.2 Skade/mangel

Dersom du har mottatt skadet vare eller det foreligger en mangel, skal reklamasjonen skje innen kort tid fra du ha mottatt vare, men ikke senere enn 2 måneder. Hvis du ikke reklamerer i tide, taper du retten til å gjøre mangelen gjeldende. En beskrivelse av skaden/mangelen skal sendes skriftlig og gjerne sammen med bilde som kan dokumentere dette.

7.3 Kjøperens rett ved mangel

Utbedring eller omlevering
Vi bytter delen eller omleverer hele varen innen rimelig tid og uten pristillegg.
Utbedring/omlevering skjer som regel innen den ordinære leveringstiden og ikke senere enn 2-3 uker fra mangelen er meldt ifra til oss. Unntaket gjelder skreddersydde varer med leveringstid på 4-6 uker og utbedring/omlevering kan dermed ta like lang tid som den ordinære leveringstiden.
Det må foreligge en skriftlig bekreftelse på avtalt leveringstidspunkt for utbedring/omlevering. Dersom en slik bekreftelse mangler, vil utbedring/omlevering ikke skje ved angitt tidspunkt.

Prisavslag ved mangel
Er mangelen uvesentlig kan du kreve prisavslag istedenfor utbedring/omlevering.

Heving ved mangel
Dersom mangelen har ikke blitt rettet opp ved maks. to forsøk eller innen rimelig tid, har du krav til å heve kjøpet og få tilbake pengene. Vi forbeholder oss retten til å redusere tilbakebetalingen men beløpet som tilsvarer tiden du har brukt varen før mangelen har skjedd.

Retten til heving av kjøpet ved mangel faller bort dersom:
- skaden/mangelen ikke er meldt ifra innen rimelig tid fra den har blitt oppdaget
- selgeren tilbyr prisavslag ved uvesentlig mangel
- selgeren tilbyr utbedring innen rimelig tid
- utbedring/omlevering hindres av kjøperen
- varen er i vesentlig dårligere forfatning enn det som kan antatt ved normal bruk

7.4 Transportskade

Dersom varen leveres av en av våre sjåfører, står du ansvarlig for å undersøke emballasjen nøye ved leveringen og melde ifra umiddelbart til sjåføren om du oppdager avvik.

Dersom varen henter fra postkontor, står du ansvarlig for å undersøke emballasjen nøye ved hending og melde ifra umiddelbart til ekspeditøren om du oppdager avvik.

Dersom varen leveres av Posten/Bring eller en annen transportør, står du ansvarlig for å undersøke emballasjen nøye ved leveringen og melde ifra umiddelbart til sjåføren om du oppdager avvik.

7.5 Feilekspedering

Har du mottatt feil vare, må du informere oss om dette innen rimelig tid og ikke senere enn en uke fra varen er mottatt. Vi påtar oss alle kostnader ved en omlevering, men det er du som er ansvarlig for en forsvarlig håndtering og oppbevaring ev. feil produkt inntil den blir omlevert. Ved en fysisk skade forbeholder vi oss retten til å trekke gebyr for å gjenopprette produktet til funksjonell tilstand. Vi vil ikke gjøre noe fradrag dersom varen returneres i uendret tilstand.

8. Avbestilling

Ved ev. avbestilling av varer blir kunden belastet 30% av kjøpesummen. Dette er for å dekke påløpte kostnader som skyndes av avbestilling. Dette gjelder ikke når angrerett gjelder.

9. Angrerett

9.1 Allment

I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Angrerettskjema sendes etter salget er gjennomført.

9.2 Melding om at du angrer på kjøpet

For å kunne bruke angreretten, må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen innen 14 dager fra du har mottatt varen. Dette må skje skriftlig. Du kan sende oss en melding eller returnere ferdig utfylt angrerettskjema. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender skjema på e-post kundeservice@psds.no.

9.3 Retur av varen

Dersom du benytter angreretten, står du for returkostnaden. Øvrige kostnader som varens pris og frakt til deg tilbakebetales.

Du bestemmer selv hvordan varen returneres.

Om du ønsker at vi håndterer retur av varen, må du skriftlig opplyse oss om dette. Vi beregner returkostnaden og sender deg informasjon til godkjenning. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss.

9.4 Returkostnad

Returkostnad utgjør som regel like mye som ordinær fraktkostnad. Dersom retur skjer via ekstern transportør, som Posten/Bring og varen returneres i forandret tilstand, f.eks. når varen er delvis eller ferdig montert, kan returkostnader utgjør mer enn ordinær fraktkostnad. I slike tilfeller er det vanskelig å anslå returkostnaden på forhånd. Er du usikker på returkostnad, ta kontakt med vår kundeservice.

9.5 Kjøperens risiko

Kjøperen har risiko for varen mens den er i hans/hennes besittelse. Derfor om du velger å benytte deg av angreretten, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret tilstand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned varen og bruk helst original emballasje. Varen skal returneres i komplett stand.

Kjøperen har ansvaret for risikoen til pakken er levert hos oss. Om retur skjer via Posten/Bring, anbefaler vi å sende retur som en sporbar pakke. Husk å ta godt vare på kvitteringen for retursendingen. Så lenge kunden kan dokumentere at varen er sendt, er det vi som har risikoen for skade eller tap av varen.

9.6 Skade ved retur

Ved en fysisk skade forbeholder vi oss retten til å trekke gebyr for å gjenopprette produktet til funksjonell tilstand. Dette gjelder ikke dersom varen returneres i uendret tilstand.

Risikoen for skade ved retur bortfaller når det foreligger avtale om at varene hentes av oss.

9.7 Tilbakebetaling

Dersom du går fra avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg uten nødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra avtalen.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benytter ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du har avtalt noe annet med oss.

I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde igjen tilbakebetalingen til vi har mottatt varene og kontrollert at ingen skade har oppstått.

9.8 Tilbakeholdsrett

Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøker, eller varen blir skade, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.

9.9 Unntak

Angreretten gjelder ikke dersom handelen skjer i vår stasjonær butikk.

10. Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss, oppgir du personlige opplysninger om ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vil lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi han med deg via telefon og e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss.

11. Cookies

Informasjonkapsler er små tekstfiler som sendes til og lagres på enheten din (f.eks. mobiltelefon, datamaskin eller nettbrett), og forekommer ofte på Internett. Noen informasjonkapsler er nødvendige for at du skal kunne bruke nettstedets funksjonalitet fullt ut, mens andre brukes til å forbedre brukeropplevelsen og lete navigeringen på nettstedet.

12. Øvrig

Vi tar forbehold retten til å endre betingelser og vilkår uten varsel og at skrivefeil og tekniske feil i tekst, priser og bilder kan forekomme.

13. Kontakt

PSDS møbler og interiør
Osloveien 31
1831 Askim

Organisasjonsnummer:
997 003 683 MVA

opp
Shop is in view mode
Vis fullversjonen av nettstedet
Sklep internetowy Shoper.pl